GREEN UP

Green up er et projekt financieret at Erasmus + og Odense Kommune Vi har i 2022 og 2023 sast fokus på vores relation til naturen for at vi alle bliver bedre til at passe på den. Projektet har givet konkrete værtøjer, samt globale og lokale dimensioner til brug for undervisningen, samt styrket samarbejdet med andre aktører som blandt andet Odense bibliotekerne, grønne foreninger; ’Byhaverne’, ’Klimahaven’ og øvrige.

BESKRIVELSE
Vi har gennemført en række aktiviteter, der inkluderede naturen på forskellige leder.
Projektaktiviteterne, fandt sted både udendørs og indendørs, med udgangspunkt i flere af FN’s verdensmål, der inkluderer naturen.
Målgruppen for projektet var undervisere indenfor folkeoplysningen samt øvrige aktører, der beskæftiger sig med bæredygtig udvikling.

Projektet er et samarbejde med Miejska Strefa Kultury w Łodzi i Polen. En folkeoplysende organisation, som vi har arbejdet sammen med i flere år.

Nogle af projektets aktiviteter foregik kun for danske undervisere - andre aktiviteter tilføjede projektet en europæisk dimension og foregik således fælles for begge partnere og deres undervisere: 1 international aktivitet i Lodz, Polen og 2 internationale aktiviteter i Odense.

Brochure Green Up

/media/19690/cofundet.jpg