I en skov en hytte lå

Tidligere i 1800-tallets romantiske haver havde (velhavende) folk lysthuse i deres haver; små fine pavilloner i klassisk græsk stil, en norsk bjælkehytte eller et bygningsværk formet som et kinesisk thehus - hvor man kunne sidde og drømme sig på en rejse ud i den store verden…. ligesom nu, hvor vi på grund af virus er afskåret fra at rejse ud. Hvor ville vi drømme os hen i dag?

Se hytterne her

I Åløkkeskoven har vi lavet en ”jordomrejse” til 5 verdensdele: Asien, Afrika, Sydamerika, Nordamerika og Oceanien. I fællesskab med borgere; børn og deres familie har vi lavet en fortolkning af boliger under fremmede himmelstrøg.

Hytteprojektet er for os som en meningsfuld leg, men i udviklingslandene skaber den hurtige vækst i byerne en række af følger med ekstrem fattigdom, hvor mange i ramme alvor lever i i simple hytter, der hverken holder vand eller kulde ude. Med en skelnen til deres byggeri har vi søgt at skabe og forstå, hvad der er barsk virkelig for andre.

Konkret er hytterne bygget af naturmaterialer som grene, bambus og ler m.v.

Hytterne er midlertidige. De blev bygget i foråret og fjernes i efteråret 2021.

Det er håbet, at hytterne vil blive et attraktivt udflugtsmål for såvel børnefamilier som daginstitutioner og give mange gode og glade timer med udendørsaktiviteter.

Odense Aftenskole
Banevænget 22