Mageløse Mose – et natur og kunstprojekt

Mageløse Mose er et natur og kunstprojekt projektet, der har fundet sted ude i Vollsmose, havde til formål at undervise og genkende naturen, at finde inspiration og redskaber i naturen til at udtrykke sig i ord og billeder. I løbet af et halvt år har vi arbejdet med at fremme forståelsen af naturen, så vi alle sammen kan tage vare på og tage ansvar for vores fælles natur. Sammen med en naturvejleder fik vi guidede ture og gennem små opgaver har vi set, hvad det er for et liv, der findes i mosevandet, i skovbunden og på træerne. Efterfølgende har vi brugt vandplanter, svampe og grene som udgangspunkt for kreativ udfoldelse. Vi har lyttet og lagt mærke til lydene fra området og optaget dem.

SE VIDEO HER

Projektet er udført af Odense Aftenskole med støtte fra Kulturministeriet og Odense Kommune

Odense Aftenskole
Banevænget 22