Folkets Træ

Formålet var at synliggøre folkeoplysningen for folkeskolen og borgere og besøgende på H.C.A.- Julemarkedet.

Projektet FOLKETS TRÆ blev gennemført i november og december 2018.

Undervisning implicerede elever og lærere fra 3. klasse og fra 7.-9. klasse på Seden Skole, Odense.

Udstilling og åbne workshops fandt sted på H.C.A.- Julemarkedet i december 2018.

Som afsæt til det praktiske arbejde havde vi historiefortæller Else Marie Kristensen til at fortælle

H.C. Andersens ”Grantræet”.

Det konkrete praktiske kreative arbejde med forskellige fantasifulde udtryk af juletræet tog udgangspunkt i flettehåndværket og særligt med afsæt i de Australske aboriginernes græsvævning.

Eleverne fik en billede-gennemgang af flettehåndværkets historie rundt omkring i verden.

Et stort grantræ blev pyntet med alle børnenes håndgjorte juletræer, og åbning af ”Folkets træ” for fandt sted d. 30.november til d.9. december 2018 til glæde for byens borgere og besøgende.

Samtidig blev afholdt aktivitetsværksted i Paghs gård, hvor besøgende frit kunne fremstille egne udtryk af juletræet.

Projektet er støttet af Odense Kommune Aktivitetspulje.