Kvalitetsuddannelse til alle

FN’s Verdensmål nr. 4 ”Kvalitetsuddannelse til alle” ”Kvalitetsuddannelse til alle” blev gennemført fra april til oktober 2020 på Odense Friskole, Ådalskolen, Fangel Friskole, Hunderupskolen samt Odense Centralbibliotek.

Projektet ”Kvalitetsuddannelse til alle” er bygget op i 5 dele:

Del 1: Udvikling af undervisningsmateriale til brug for nedenstående punkter 2. og 3.

Del 2: En temadag på hver af de involverede skoler om fakta og personfortællinger om adgang til skole og uddannelse i et udviklingsland, Uganda

Del 3: En ”oplysningsmur” på Odense Centralbibliotek, der deler hus med Borgerservice og flere kontorer.

Del 4.: Oversættelse af børnebilledbøger til engelsk, der efterfølgende sendes til udvalgte skoler i Uganda for at give et konkret bidrag til adgang til viden i et udviklingsland.

Del 5: Syning af genanvendelige tekstile menstruations-bind til piger på udvalgte skoler i Uganda for at give et konkret bidrag til de piger, der udebliver fra skolen pga. menustruation.

Projektet er støttet af Odense Kommune Aktivitetspuljen, FORA og Lokalforeningspuljen

/media/8711/udd-1.jpg
/media/8712/udd-2.jpg